Blog

VOĆNI JUICE PROJEKT U NAŠICAMA

Juice projekt namijenjen sprečavanju ovisnosti sastoji se od tri edukativne radionice, Parlaonice i Juice partyja, no ovaj projekt prilagođen je u OŠ Kralja Tomislava u Našicama gdje je održana jedna  edukativna radionica i Juice party (priprema voćne salate u razredu – Voćna salata party! Napravljena je integracija ovog sadržaja sa Zdravom prehranom iz nastavnog predmeta Priroda i društvo). Na kraju edukativne radionice, učenici su dobili po jednu voćku koju su iskoristili u pripremi voćne salate idući dan.

sli_ka_015

Edukativnu radionicu vodila je Tanja Antolović, članica DND-a Našice. Ciljevi radionice su bili: upoznati sudionike i zainteresirati ih za radionicu, objasniti alkohol i njegovo djelovanje te suočiti sudionike s posljedicama prekomjerne konzumacije alkohola po zdravlje. Radionica je protekla ovako:

sli_ka_016

Voditeljica je učenike posložila u krug i podijelila ih u parove. Jedni drugima predstavljali su svog partnera s neuobičajenim pitanjima za upoznavanje(budući da se učenici već poznaju): NEOSTVARENA ŽELJA, NAJDRAŽI CRTIĆ I NAJDRAŽA ANEGDOTA IZ OSOBNOG ŽIVOTA. Odgovore na ta pitanja govorili su svom partneru koji je baš prema tim pitanjima predstavio prijatelja ostatku grupe.

Nakon ovakvog upoznavanja, slijedilo je pravo alko-upoznavanje. Neki učenici su znali, a nekima je voditeljica objasnila kako postoje grupe potpore za ljude koji su ovisni o alkoholu i kako su neki od tih ljudi prestali piti alkohol, a neki se trude. Nakon toga učenici su ispričali grupi jesu li oni do sada probali alkohol, kada je to bilo, gdje, što su pili i kako im je bilo nakon ispijanja alkohola.

 sli_ka_027

Kada ih je voditeljica upitala što je uopće alkohol, odgovarali su na svoj dječji način. Nabrajali su alkoholna pića, prisjećali su se od čega se pravi vino i rakija, iz kakvih se čaša piju određena pića, kakvog su okusa pića koja su probali.

Kada su saznali malo više o alkoholu, bilo je vrijeme za pokus. Bila su potrebna dva dobrovoljca. Jedan je bio pokusni sudionik s kojim se voditeljica dogovorila da odglumi pijanca nakon što popije „pivo“. Učenik i učenica popili su „čašu piva“ i čašu soka. U svakoj čaši ostalo je nešto „piva“ i soka kako bi ostali učenici na kraju doznali da su obje čaše ispunjene sokom. Nakon što su dobrovoljci svoje popili, objašnjeno im je kako od alkohola mogu i umrijeti ako popiju pola litre (malu bočicu za sok) čistog alkohola (kojeg je grupa koristila da obriše markerom napisana pisana slova na pomoćnoj razrednoj ploči). Tada se u raspravu uključio pokusni sudionik. On je pod „utjecajem alkohola“ postao pospan, mrzovoljan, postavljao je čudna pitanja; ponašanje mu se vidno mijenjalo. Takvo ponašanje izazvalo je smijeh i čuđenje ostalih učenika. Nakon kratke rasprave zaključeno je kako alkohol uzrokuje usporene pokrete, slabe refleksi, loše se pamti, pričaju se „gluposti“… Voditeljica je objasnila učenicima da je njihov razgovor u „pijanom stanju“ unaprijed pripremljen te kako su oba dobrovoljca pila običan sok.

sli_ka_036

Na kraju su sudionici vidjeli kako izgleda „alkotest za djecu na koju se sumnja da su malo popili“ i kako su policajci prije testirali vozače na alkohol. Ponavljali su za mnom „Riba ribi grize rep, grizi ribo ribi rep“, „Igla igra igru igle“ te „Na vrh brda vrba mrda“. A učenik koji je „pio pivo“ zaustavljen je u automobilu i testiran tako što je stajao na jednoj nozi, a sa suprotnom rukom je doticao nos. Nakon toga zamjenio je nogu i ruku.

vo_ni_party

Nakon lijepog razgovora, smijeha i naučenog gradiva svi su dobili po jednu voćku i idući dan je pripremljen pravi party –  Voćna salata party! Uživajući u voćnoj salati, učenici su se prisjećali radionice o alkoholu i što su sve naučili. Učenici su zaključili kako alkohol nije dobar te da je dovoljno piti sok jer je ukusniji i nema posljedica kakvih uzrokuje alkohol.